3:18 PM

Week-end de mai la mare

Eu, de fel, sunt din Mangalia asa ca stiu cum e la mare in fiecare anotimp... Mie personal cel mai tare imi place perioada de la granita dintre primavara si vara.

Am fost week-end-ul trecut pana acasa si am prins o vreme foarte tare. Sambata diminieata a fost senin iar dupa-amiaza a plouat putin dar soarele nu a disparut de pe cer.. a fost o ploaie din aia rapida varatica, incat dupa ce s-a oprit (a durat cam 10 minute) a inceput sa iasa abur din asfalt. Era o priveliste cu totul speciala. Parea ca cineva a turnat cu galeata putina apa de sus, atata doar cat sa mai raceasca pamantul.

Pe plaja am fost pe seara, exact inainte sa apuna soarele... totul era superb... marea era linistita si albastra, se auzeau doar pescarusii si un murmur linistit al valurilor care se prelingeau usor pe tarm.

Am facut o gramada de poze si mi-a fost tare greu sa aleg din ele doar cateva pe care sa le postez.

Mix de scoici

Chillin' out on the sea shore

Departe de casa

Cristal clear

My sepia love

Duminica, in timp ce ne intorceam spre Bucuresti, am vazut, din loc in loc, pe campurile verzi intinse de-alungul drumului, oaze de maci...

In viteza

Cam asta a fost mica mea excursie pana acasa.. si pot sa spun ca mi-a placut la nebunie... m-am simtit grozav si sfatuiesc pe oricine sa incerce litoralul in perioada asta... E drept ca n-am facut plaja sau baie in mare, e drept ca era cam pustiu, dar a meritat fiecare secunda!

Pentru doua zile de relaxare, mai batranesti asa, fara iesiri zgomotoase in miez de noapte prin cluburi, fara petreceri dupa care nu stii cum sa dormi mai mult, fara bronz din-ala pe fuga dupa care noaptea nu mai stii pe care parte sa dormi, a fost chiar ok.

11:44 AM

Pe la noi ...

Avem mare, avem munte, avem bai termale, avem salina, avem locuri pitoresti, avem..., avem..., dar avem cate putin din toate! Poate daca am avea doar unul sau doua am stii pe ce sa ne concentram!

O scuza... una dintre miile.. pentru care turismul in Romania nu merge domne', nu merge si cu asta basta!

Avem mare dar sezonul nu e destul de lung!
Avem munte dar nu avem partii de ski/snowboard!
Avem bai termale dar conditiile de cazare si activitatile de relaxare lasa muuuult de dorit!
Avem salina dar nu e amenajata corespunzator!
Avem traditii dar nu mai intereseaza pe nimeni (sau cel putin doar pe o mica parte)!
Avem capitala (normal c-avem) dar e mizerabila si aglomerata!

ETC ETC ETC ................................................

Toate sunt niste lamentabile SCUZE... Adevarul este ca suntem cei pe care ii alegem sa ne conduca pentru ca, daca stau bine sa ma gandesc, cei care ne-au condus pana acum au avut o filozofie oarecum deficitara chiar si pentru ei... Muuulti dintre alesii nostrii (majoritatea.. ma rog), cum au ajuns in marile functii, nu s-au preocupat decat cu furatul... si bineinteles au furat cat au stat si apoi n-au mai fost alesi pentru ca nu au facut nimic altceva decat sa fure.

Mai mult ca sigur ca si in celelalte tari (in care turismul merge si poate in unele este chiar principala sursa de bani pentru economie) si alesii lor beneficiaza de pe urma functiilor pompoase detinute... numai ca, zic eu, isi "trag" mai cu cap.. isi trag si lor putin dar se si preocupa sa faca ceva durabil care sa-i motiveze pe alegatori sa-i voteze iar si iar... Bine.. poate ca in multe dintre tarile astea difera foarte mult si filozofia de viata... faptul ca se pot mandri cu tara lor conteaza foarte tare pentru ei... la noi notiunea de patriotism se opreste undeva la "i-am batut pe turci" si la "avem sarmale si mititei" ... nu de putine ori am avut ocazia sa-i auzim pe romanasii nostrii de peste granita spunand ca le-a fost rusine sa-si recunoasca cetatenia..

Si avem tigani, si? Si altii au tigani! Am ajuns sa ne defineasca asta in strainatate pentru ca nu avea altceva cu care sa fim identificati...

O alta mare dezamagire este capitala noastra... BUCURESTI !!! Daaaa..... Bucurestiul asta n-are nimic de aratat pentru ca nu este decat un oras aglomerat si prafuit.... PE NAIBA!! Daca s-ar aloca fonduri (din alea muuulte care vina cum de la UE) sa se amenajeze Dambovita ca atractie turistica, Daca s-ar promova mai mult Muzeul Taranului Roman, Daca s-ar vizita Arcul de Triumf, Daca s-ar inmultii spatiile verzi, Daca s-ar reconditiona ODATA centrul vechi, Daca s-ar eficientiza putin reteaua subterana de transport (METROUL care nu mai face fata nene) etc etc etc.. pt ca astea sunt doar putine din lucrurile ce se pot face.. am trai si noi intr-un oras mai frumos... pe care dupa ce ar incepe sa-l viziteze si Romanii nostrii, ar incepe s-aduca bani si din afara.

Sa fim sinceri, singurele motive pentru care romanii din afara Bucurestiului vin in capitala sunt ori ca au o treaba de rezolvat, ori ca au o afacere de incheiat, ori ca vor sa munceasca aici pentru ca sunt salariile mai mari... dar cred ca nici 1% din ei nu vin sa-l viziteze pentru ca... e adevarat, nu prea au ce vedea...

Whatever... inchei totusi prin a spune ca imi iubesc tara foarte mult si consider ca avem foarte multe de aratat, atat locuri, cat oameni si obiceiuri.. doar ca toti ar trebui sa fim mai constienti de asta si ar trebui sa facem ceva in privinta asta.. dar NU NE PASA pentru ca AVEM LUCRURI MAI IMPORTANTE DE FACUT gen cum sa ne gandim mai mult la noi ca indivizi decat ca la o comunitate..

Si inca ceva.. voi dedica mare parte din acest blog fotografiilor surprinse pe frumoasele noastre meleaguri.